Thursday, January 5, 2012

KURSUS KEPIMPINAN

Seminar kepimpinan dilaksanakan untuk menyediakan dan menjalankan medium pembinaan dan pembangunan bakat kepimpinan peserta yang cemerlang di dunia dan akhirat. Melalui program ini, para peserta akan didedahkan dengan pembentukan karisma kepimpinan disamping menjana jiwa peserta supaya membangkitkan bakat kepimpinan dalam diri mereka di bawah pemikiran sedar dan rasional. Insya Allah dengan program ini mampu meningkatkan keyakinan dan prestasi peserta untuk membangunkan elemen kepimpinan yang hebat dalam kehidupan mereka.

 


Objektif kursus ini adalah seperti berikut:
1.1  Menjadi platform bagi peserta mengenalpasti keistimewaan dan bakat kepimpinan peribadi.
1.2  Membangkitkan kesedaran diri peserta mengenai keunikan dan kehebatan peribadi dari aspek kepimpinan.
1.3  Memberi kesedaran kepada peserta tentang pentingnya NILAI KEPIMPINAN terhadap diri sendiri, orang lain, agama, masyarakat, dan negara.
1.4  Membantu  peserta mengenali personality diri dan personality belajar bagi memudahkan mereka mengadaptasi diri pada posisi pembangunan bakat yang tepat.
1.5  Membentuk jati diri pelajar untuk lebih berterampilan dan bertanggungjawab serta mengaplikasikan peranan sebagai seorang pemimpin yang unggul.
1.6  Memberi pendedahan kepada para peserta tentang CABARAN MINDA seorang pemimpin mengikut perspektif Islam dan globalisasi.

TARIKH:
28 – 29 Januari 2012 (Sabtu dan Ahad)

2 hari 1 malam bermula 8.30 pagi hari pertama dan dijangka akan  tamat pada 4.30 petang hari kedua.

TEMPAT
UniversitiTun Hussein Onn Malaysia (UTHM), Parit Raja, Batu Pahat, Johor.


  BAYARAN:
RM75/ SEORANG
SASARAN:PELAJAR SEKOLAH MENENGAH DAN SEKOLAH

 
TEMPAT ADALAH TERHAD

UNTUK PENDAFTARAN & MAKLUMAT LANJUT, HUBUNGI:
ANUAR : 013-7408821

MASA:

No comments:

Post a Comment